Re:пост

joomla

Южненська актриса написала п’єсу про долю жінок, які застрягли у ліфті.

ASN_7208.jpg — 98.66 KбРозкрити долю жінок, які вперше бачать одна одну у ліфті, вирішила відома южненська актриса – Ольга Хаборська. Дипломна робота – естрадно-театралізована постановка «5 жінок» де задіяні чотири актриси, два актори та 13 естрадних номерів, відкрила глядачам суть внутрішніх жіночих конфліктів. Южненський глядач побачив постановку в березні 2016 року.

Актриса театральної студії «Рампа», працівник Палацу культури «Дружба» ОПЗ - Ольга Хаборська написала першу свою п'єсу для естрадно-театралізованої постановки.

IMWaM24TRWs.jpg — 126.85 Kб

На фото: Ольга Хаборська

Учениця Харківської державної академії культури, кафедри режисури, вона на початку року вже мала думати про диплом. Ідея дипломної роботи прийшла до неї в ніч перед днем народження. Це була її головна мрія! Вона хотіла отримати підказку від долі про те, як і про що треба розказати в роботі та на южненській сцені. Ліфт, жінки, які в ньому застрягли – ці ідеї стали початком двотижневих творчих мук, де Оля постійно малювала картинки у голові, в яких бачила образи героїнь, а потім за одну ніч написала текст п'єси.

ASN_7077.jpg — 1.93 Mб

ASN_7133.jpg — 2.43 Mб

ASN_7193.jpg — 1.11 Mб

ASN_7263.jpg — 735.24 Kб

Фабула постановки: троє жінок різного віку потрапляють у ліфт. Лідія - Ніна Кіторага, Анфіса - Галина Говда, Віра - Марія Верхняк. Вони живуть в одному під’їзді і ніколи не бачили одна одну. Раптом жінки розуміють, що застрягли у ліфті. Протягом години з ними спілкується диспетчер – розважає їх концертом, який дивиться по телевізору, зробивши звук гучніше. Отже, протягом спектаклю глядач спостерігає за спілкуванням жінок та встигає переглянути виступи творчих колективів Палацу «Дружба». Драматичними долями постановки є історії життя Анфиса, яка хоче зробити аборт і доля молодої дівчини – Віри, яка не поважає свою матір. Автор ідеї, режисер – Ольга Хаборська дає можливість героїням переосмислити своє життя та зробити правлений вибір в ньому. "5 жінок" - таку назву обрала автор але зрозуміти, хто така пята жінка, глядач може тільки  наприкінці спектаклю...

В інтерв'ю «Re:пост» Ольга Хаборська призналась, що мріє поставити спектакль ще раз. 

ASN_7189.jpg — 1.98 Mб

Чому виникла ідея розкрити драматичні історії жіночих долею у ліфті?

- Це було подарунком на мій день народження. У мене 19 січня – день народження. Вночі я отримала перше привітання і подумала про те, що у мене диплом попереду. То ж треба визначатися з ідеєю. І ось у мене образ – ліфт, а в ліфті можуть застрягнути. Але скільки – двоє, троє – і пішов процес, коли два тижня я нічого не могла писати - я виношувала ідею. У мене вимальовуються картинки, а тільки потім вже текст. І потім, коли я писала фінальну частину, де вони вже виходять з ліфту, остання фраза – скільки ж мені зупиняти ліфт, щоб почути головні слова – нас п'ять жінок, - мені здавалось, що заради цієї фрази тільки і потрібно було написати цю п'єсу. Образ ліфту – як закритість наша, тільки, коли людина стикається ввіч на ввіч із проблемою, вона здатна її вирішити, - каже режисер постановки Ольга Хаборьска.

ASN_7313.JPG — 1.76 Mб

ASN_7319.jpg — 1004.49 Kб

Образи жінок авторка писала під актрис, які виконували ролі: "Образ Ліди – жінки за 40 років – вона спокійна домогосподарка, Анфіса – горда, Віра – вона як образ молоді, яка ніби ні в що не вірить", - розповіла Ольга Хаборська.

Автор відразу вирішила, що грати головних героїнь мають - Ніна Кіторага , Галина Говда, Марія Верхняк. Також у ролі ведучих концерту були Дмитро Комісаров і Костянтин Сологуб. Голосом "за кадром", який чує зі сцени глядач, стала режисер театральної студії - Олена Назарук.

ASN_7078.jpg — 2.57 Mб

Чи не було внутрішнього конфлікту, коли писалася серйозна п’єса і треба було продумувати концертні номери?

- Конфлікт був, але я мала написати таким чином, щоб була концертна частина. До мене у процесі звертались всі творчі колективи Палацу. Я не могла всім дати можливість виступати. Взагалі у постановці було 13 концертних номерів.

- Чому сама не зіграла?

- Я розуміла, що не зможу. Я би слідкувала за тим, що відбувається на сцені – за світлом, музикою, за тим, як зіграють. Тому не змогла долучитися до спектаклю, але якби я грала, то обрала б роль Анфіси. Дуже жалію, що не подивилася на постановку у залі. У нас настільки все було відпрацьовано, що можна було б просто подивитися, як глядач, але в нашому Палаці така традиція – режисер стоїть за кулісами.

ASN_7148.jpg — 2.39 Mб

ASN_7310.jpg — 1.84 Mб

ASN_7317.jpg — 1.08 Mб

- Як готувалися до прем'єри?

- Ми дуже багато працювали над світлом, замовляли дві машини обладнання, тому що не вистачало. Вистроювали все ретельно. Репетиції проходили у обідню годину та після роботи. Ми вже так все відпрацювали, що не сміялися над жартами, які я написала для героїнь. Але глядач мене порадував – дуже приємно було, коли всі смішні моменти сприймалися в залі на Ура. А я і не думала вже про це.

ASN_7380.JPG — 1.78 Mб

- Що треба, щоб бути актором?

- Щоб бути актором треба багато трудитися, ця професія завжди з тобою. Ти постійно думаєш про те, які написати образ, яке має бути світло, музика, що можна зробити більше, краще, як мають сидіти герої, говорити. Добре б було отримати освіту широкого спектру – розуміти музику.

У майбутньому Ольга Хаборська мріє стати режисером-постановником та мати свій театр. Народжувати свою власну ідею, проводити її по всіх сходах та етапах будування образів, надихати акторів, відкривати для них суть ідеї та робити все, щоб глядач почув та відчув глибину змісту авторської задумки – такої мети хоче досягнути актриса театральної студії «Рампа», авторка сценаріїв, та естрадно-театралізованої постановки, молода та перспективна – Ольга Хаборська.

ASN_7388.jpg — 1.83 Mб

Фото в матеріалі від фото - художника Сергія Антіпова.

 
 
Яндекс.Метрика