Re:пост

joomla

Як виживає інвестор в порто-промисловій зоні Южного

Golovny_Yuzhny.jpg — 55.54 KбЮжний знаходиться поруч із порто-промисловою зоною Одеської області, в якій міжнародні інвестиції є основним джерелом розвитку. Завдяки підприємствам, які складають порто-промисловий комплекс Малого Аджаликського лиману, наповнюється бюджет міста, Одеської області та України. За останні 15 років кількість портових операторів та компаній-виробників зросла з 2 до 9. Активно розвивають свої виробництва та перевантаження продукції компанії-представники Кіпру, Сингапуру, Швейцарії та Америки.

Проте, як відзначають керівники підприємств, основною проблемою в Україні для них є - корупція на всіх рівнях, недотримання законодавства (чи недосконалість його), постійні перевірки фіскальних органів та прокуратури, а також війна. Головне містоутворююче підприємство Южного - Одеський припортовий завод, зараз перебуває у стані підготовки до приватизації. Ціна на нього, як вважає заступник директора - Микола Щуріков, може бути знижена через військові дії в Україні.

За словами аналітика Інформаційної кампанії «Сильніші разом!» Дмитра Науменка, розгортання політичної кризи та військового конфлікту на Сході, економічний спад, інфляція та зниження купівельної спроможності громадян значно ускладнили ринкові умови для бізнесу в Україні. Експортери особливо страждають внаслідок падіння цін на метал та пшеницю, в той час як імпортери втрачають прибуток через знецінення національної валюти. Збройний конфлікт, що триває в Україні вже більше ніж два роки, зруйнував налагоджені зв’язки між підприємствами, які опинилися по різні боки лінії протистояння. Конфлікт також змусив компанії переміститися в більш безпечну частину країни, або ж перенести свою діяльність за межі країни, що зробило свій внесок в загальний економічний спад у державі.

Проте кількість компаній, які планують працювати і далі у порто-промисловій зоні Малого Аджаликського лиману за останні 2 роки не зменшилась. В акваторії лиману здійснюється перевантаження вантажів на імпорт та експорт. Зокрема відправка насипних, наливних вантажів, перевантаження контейнерів та мінеральних добрив, які виробляє ОПЗ. Бюджет Южного, Одеси, області та України завдяки цьому постійно наповнюється.

13016531_867074790070425_1556104505_o.jpg — 349.92 Kб

На фото: готель "Еллада" та спорт-комплекс "Олімп" (ОПЗ)

Інвестиційна історія регіону:
Першими інвестиційними вливаннями в 70-ті роки у східний регіон Одеської області були кошти американського мільйонера - Арманда Хамера. Саме завдяки його мільйонам з’явився ОПЗ та порт "Южний". Підприємство за 5 років повністю розрахувалось із інвестором і продовжило своє існування у державній власності.
За останні 15 років на Малому Аджаликському лимані з’явились підприємства з іноземним капіталом: ТОВ «ТІС», ТОВ «Дельта Вилмар», ТОВ «Боріваж», ТОВ «Олсідз Блек Сі», ДП «Сі Сайд (Україна)», ТОВ «Рісо-Південь», ТОВ «Термінал Стівідорінг і К», які постійно збільшують свій вантажообіг та виробництво.

12980802_1057813180958661_1436755212_o.jpg — 631.35 Kб

На фото: управління АМПУ

У 2013 році, в результаті реформування портів України, в акваторії лиману з'явилася нова державна структура - АМПУ (Адміністрація морських портів України), яка спрямована сприяти розвитку морської транспортної інфраструктури України та підвищувати конкурентоспроможність українських морських портів. Один з напрямків діяльності АМПУ - створювати умови і механізми для залучення інвестицій. Адміністрація портів України у 2015 році збільшила доходи в 2 рази, в порівняно з 2014-м, повідомляють у відомстві. Загальний дохід від портових зборів склав 1,6 мільярдів гривень. В цілому, в 2015 році сума доходу АМП «Южний» - 1,95 мільярдів гривень. Загальний вантажопотік досяг майже 50 мільйонів тонн вантажу на рік. Загальний обсяг інвестицій в АМПУ у 2016 році складе 958 мільйонів гривень. У 2015 році обсяг інвестицій склав 54 мільйони гривень.

12980881_867075073403730_43769309_o.jpg — 317.09 Kб

На фото: площа Перемоги м. Южного та спортивний комплекс 

Економічні наслідки від інвестування і Южному:

За результатами дослідження економічного відділу Южненської міської ради, інвестиційний клімат міста Южного та Одеської області завдяки його підприємствам та розташуванню в останні роки дає позитивні результати.
Сума прямих іноземних інвестицій в економіку Южного станом на завершення 2015 року – 93 622,1 тисячі доларів США, що на 1846,2 тисяч доларів США більше ніж за аналогічний період 2014 року.
Серед країн світу лідерами прямого іноземного інвестування в економіку міста є Сингапур та Кіпр

Grafik_1.png — 20.56 Kб

12980721_867073863403851_1008096656_o.jpg — 203.87 Kб

На фото: перевантажувальний комплекс порту ТИС

Американські інвестиції в регіон:

Останньою новиною у сфері інвестицій для Одеського регіону стала угода, яку підписали представники компанії «МВ Карго» у Кабміні 24 лютого 2016 року.
Американська компанія «МВ Карго», ООО «ТІС» та адміністрація портів України підписала договір на реалізацію двох партнерських проектів. «МВ Карго» побудує спеціалізований морський термінал з перевалки зернових вантажів, що складе 104 мільйонів доларів США. Адміністрація портів України зробить днопоглиблювальні роботи на суму 50 мільйонів доларів, що дасть можливість підходу до нового причалу суден високої тоннажності, а отже збільшить діапазон послуг та, можливості порту.
- Визначальною складовою угоди для нас є пункт про зобов'язання компанії Cargill забезпечити завантаження терміналу необхідним обсягом зернових вантажів. Це яскравий приклад концепції закріплення вантажу за конкретним причалом морського порту, що створює зручні і зрозумілі умови державно - приватного партнерства ,— відзначив під час підписання договору голова ГП «АМПУ» Андрій Амелін.
За розрахунками, директора «МВ Карго» Олександра Прима, в результаті реалізації проекту бюджети всіх рівнів отримають більше 300 мільйонів гривень у вигляді податкових відрахувань на рік. Крім того, буде створено близько 350 робочих місць, пише Урядовий портал. Реалізація проекту планується на 1 вересня 2018 року, роботи по днопоглиблюванню АМПУ планує завершити до лютого 2018 року.

Як працюють в регіоні компанії-виробникі з іноземними інвестиціями:

Компанія ТОВ «Олсідз Блек Сі» - представляє швейцарські інвестиції, не має свого власного підходу до акваторії порту. Перевалка її продукції відбувається на причалах компанії «ТІС».

За даними Інформаційної компанії «Сильніші разом!», одним із рушіїв розвитку аграрного сектору України є його експортна орієнтація, що дозволяє не бути залежним від стагнуючого внутрішнього попиту. 2013 - 2014 маркетинговий рік був рекордним для українського сільського господарства, оскільки Україна стала №1 в рейтингу експортерів соняшникової олії в світі і №3 в рейтингу найбільших експортерів зерна після США та ЄС.

13016724_867074213403816_1156044466_o.jpg — 313.24 Kб

 На фото: завод «Олсідз Блек Сі»

«Олсідз Блек Сі» є одним з найбільших виробників і експортерів рослинних олій та шротів в Україні. Компанія також надає послуги із перевалки рослинних олій на власному терміналі у порту Южний - найглибшому порту України. Компанія у 2015 році побудувала тут сучасний олійноекстракційний завод потужністю 2400 т/добу насіння соняшнику (1800 т/добу ріпаку або 1500 т/добу соєвих бобів), зазначається на сайті компанії "Allseeds"
Протягом кількох років компанія намагається добитися можливості орендувати земельну ділянку в акваторії Аджаликського лиману під будівництво причалу, проте, як свідчить керівництво компанії, з боку держави постійно відчуваються перепони. Так обласна Одеська адміністрація дала дозвіл на оренду земельної ділянки в акваторії порту «Южний» компанії «Укрлендфарминг». Земельна ділянка на 10 га – це місце під 4 причали, тепер належить компанії, яка їх не забудовує. Тому, як розказали на «Олсідз Блек Сі», вони вимушені скасувати плани щодо будівництва соєвого заводу та чекають на можливість мати власний причал для перевалки своєї продукції.

«Суттєва перепона для бізнесу – це корупція. Високий рівень корупції в країні є показником бюрократії та незрозумілих процедур, а також вибіркового ставлення чиновників до бізнесу. Кожен четвертий український власник бізнесу асоціює корупцію із податковою адміністрацією, а також кожен третій підприємець вірить, що ситуація з корупцією погіршилась у 2015 році», - такі дані дослідження соціологічної компанії GFK

«Дельта Вілмар СНД»:

В Южному з 2006 року реалізується інвестиційний проект з іноземним капіталом у промисловості на підприємстві ТОВ «Дельта Вілмар СНД», яке спеціалізується на виробництві рафінованої рослинної олії, і на яке наразі припадає 29% реалізованої промислової продукції міста (за рік - це понад 4 мільярди гривень). Це підприємство, яке зайняло 3 сходинку з відрахування податків та зборів до бюджету Южного після містоутворюючих підприємств – Одеського припортового заводу та порту «Южний». За період своєї роботи ТОВ «Дельта Вілмар СНД» освоєно інвестицій близько 260 мільйонів доларів США.

363.jpg — 257.58 Kб

На фото: підприємство «Дельта Вілмар СНД»

На підприємство «Дельта Вілмар» за останні три роки кілька разів навідувалася перевірка податкової. Цей факт вплинув на те, що керівництво компанії зупинило декілька проектів виробництва.
А також восени 2015 року підприємство «Дельта Вілмар СНД» прозвучало у гучній справі, пов’язаній з обшуком у Южненській міській раді, який проводила місцева прокуратора. Контролюючий орган намагався знайти документи, які б підтверджували інформацію про те, що "Дельта Вілмар" не уплатив у бюджет міста більше 6 мільйонів гривень. Обшук тривав два дні. Проте документів, як б підтверджували цю інформацію знайдено не було.
 - За договором пайової участі з розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Южного - у нас був складений договір за номером 192 і була проведена оплата в розмірі 6 мільйонів 469 тисяч 537 гривень 38 копійок. Це точна сума до копійки, яка була позначена в договорі. Договір був підписаний мером міста Южного - Новацьким, а також виконуючим обов'язки, на той момент, генерального директора, Талах. Оплата була проведена 18 березня 2014 року. Ці документи у нас запитували відповідні структури, зокрема, міліція, в липні місяці цього року. Наша юридична служба в повному обсязі всі надала, - прокоментував Олександр Орлов, директор підприємства «Дельта Вилмар СНД».
Ця ситуація викликала обурення у інвестора і могла зіпсувати його ділову репутацію на міжнародному ринку.

1099w695h310.jpg — 51.17 Kб

Одеський припортовий завод:

Найбільш важливим проектом, який демонструє інвестиційний клімат Одеської області, є приватизація Одеського припортового заводу. ОПЗ - є містоутворюючим підприємством Южного. Спеціалізується ОПЗ на виробництві та перевантаженні аміаку і карбаміду. На припортовому заводі працює понад 4 - х тисяч фахівців. ОПЗ - найбільше хімічне підприємство в Україні, 99,7 % якого належить державі. Завод здатний щорічно виробляти близько 1000 000 тонн аміаку і 900 000 тонн карбаміду. Більша частина продукції експортується. ОПЗ володіє єдиним в країні терміналом з перевалки аміаку потужністю 4,5 мільйона тонн на рік.
Приватизація цього підприємства запланована Фондом держмайна на червень 2016 року. Серед реальних претендентів на купівлю акцій ОПЗ голова Фонду держмайна Ігор Білоус називав такі компанії, як норвезька "Yara", американські: "IBЕ Trade", "Koch Fertilizers", "CF Industries" і польська компанія "Ciech".
За останні півроку на Одеському припортовому заводі було декілька обшуків, які ініціювала Южненська прокуратура. Слідчі органи намагалися знайти сліди корупції у газових контрактах, які заключало підприємство. Остання перевірка, яка відбулася на підприємстві, була здійснена детективами НАБУ. Проте, як вважає голова Фонду держмайна Ігор Білоус, ситуація із перевірками на ОПЗ не впливає на потенційних покупців. Адже завод цікавий покупцям, як актив, а ось загальна ситуація в країні викликає більшу стурбованість у інвесторів

 
 
Яндекс.Метрика