Re:пост

joomla

Чи є перспективи розвитку Южного як туристичного центру Одеської області?

Golovna_Turizm.jpg — 94.70 KбРозвиток туристичної галузі в Южному перебуває на нульовій відмітці, зазначають спеціалісти. В місті, яке розташоване на березі Чорного моря, на перетині Одеської та Миколаївської областей, немає туроператора, відсутня статистика щодо кількості людей, які відвідають місто влітку, немає фінансування програм, спрямованих на розвиток туризму, які існують тільки на папері.

В туристичну галузь місто не отримує додаткових фінансових надходжень з області. Проте є проекти, які в перспективі можуть зробити Южний центром ділового туризму Одеської області.

Южний, основна фінансова складова якого лежить у податкових надходженнях з містоутворюючих підприємств: Одеського припортового заводу, порту «Южний», «Дельта Вилмар» та інших, протягом 37 років свого існування так і не зробив суттєвих кроків для розвитку туризму.

Проте, маючи півтора кілометра власного пляжу та щорічне зростання кількості відпочивальників, в місті мало би розвивати та створювати туристичні проекти, які б заохочували не тільки відпочивати, а й відкривати для себе історичну і культурну спадщину східного регіону Одеської області.

Yuzhny_2.JPG — 94.83 Kб

Як Україна підтримує туризм:

На 2016 рік, за словами заступника міністра Мінекономрозвитку, керівника апарату Юлії Клименко, на розвиток туризму не виділено ні копійки, всі заходи відбувались на спонсорські та донорські кошти. 32 мільйони гривень передбачено на 2017 рік для реалізації Стратегії розвитку туризму 2020. В порівнянні із тим, що витрачає Європа – це дуже мала сума. 

Незважаючи на відсутність підтримки в Україні активно розвиваються Карпатські і приморські території. Процвітає зелений туризм, з’являються нові готелі, курорти, креативні простори. Туристичні послуги екстремального або активного відпочинку стають все популярнішими – рафтинг, роуп-джампінг, скелелазіння, мандрівки печерами, походи тощо. В Україні з’являються або продовжують своє життя раніше засновані фестивалі, ярмарки, паради, святкування, масштабні виставки та інше. В серпні відбувся 51 подібний захід майже по всій Україні. 26 з цих заходів і святкувань організовані державними органами. В вересні їх налічується вже 63.

shapravskij1.jpg — 96.62 Kб

Фото сайту інфотур з матеріалу про екстремальний туризм

Найуспішнішими та відомими з таких заходів є - музичний фестиваль «ЗахідФест», що відбувся під Львовом в кінці серпня, «Джаз-Коктебель» – міжнародний фестиваль, що перекочував в Одеську область після анексії Криму, V міжнародний фестиваль «Art Jazz Corporation», що відбувся у місті Рівне наприкінці серпня, Одеський міжнародний кінофестиваль, який проходить в липні. Всі ці яскраві та знайомі сотням тисяч людей заходи приносять в регіони численні прибутки та формують позитивну перспективу розвитку туристичної галузі країни.

koktebel_011.jpg — 91.73 Kб

Фото сайта: "Pre Party

А чи підтримує туристичний напрямок в Україні ЄС?

За даними аналітикі Інформаційної кампанії «Сильніші разом!», ЄС виділила Україні €11 мільярдів євро. Частина цих коштів надійде і до сфери туризму у різних форматах. Кредитах Європейського банку реконструкції та розвитку, або Європейського інвестиційного банку, за рахунок чого здійснюються інфраструктурні проекти з інвестицій. 

Прикладом допомоги є проект з підтримки зі створення робочих місць та підтримки сільського туризму в Одеській області, який стартував наприкінці 2014 року і розрахований на 24 місяці за фінансуванням у €340 млн. Цей проект пройшов жорсткий відбір поміж 300 учасників з усієї України у Проекті підтримки регіонального розвитку.

За час реалізації проекту планувалось спорудження двох туристичних кемпінгів, створення туристичного інформаційного центру у Роздільнянському районі, встановлення дорожніх знаків з туристичною інформацією та Інтернет-порталу про зелений туризм в Одеській області. А також проведення семінарів для організацій, що займаються туризмом в регіоні, презентаційних турів, тощо. 

Turizm_oblast.jpg — 89.32 Kб

Фото сайту: Траса Е-95, з матеріалу про зелений туризм

Що роблять для розвитку туризму в міській раді Южного?

У відділі економіки Южненської міської ради відповіли, що в Южному не фінансується програма туристичного розвитку, термін якої закінчився ще у 2015 році. На кошти, які виділяються з місцевого бюджету, можна надрукувати тільки інвестиційний паспорт міста. Зараз, як сказали у відділі економіки, планують розробити нову інвестиційну програму і затвердити її. Проте, чи буде вона працювати, поки сказати складно.

Обласної фінансової підтримки у питанні туристичного розвитку в Южному теж немає, розповіли у Южненській раді. Звітність та статистичні дані зараз не збирають, тому і не існує точної інформації, щодо кількості людей, які відвідують місто протягом літнього пляжного сезону.

Проте інформацію про те, скільки місто отримує прибутку влітку, можна дізнатися по кількості проданої хлібобулочної продукції, туристичному збору, який знімається з готелів Южного та акцизу, який збільшується від продажу алкогольних напоїв влітку.

Наприклад, туристичний збір в Южному за 5 місяців від початку року складає: 12 тисяч 650 гривень, літом у міську казну надходить - 10 тисяч 110 гривень; акциз (з продажу алкогольних напоїв) за літні місяці - 1 мільйон 451 тисяча гривень, за 5 місяців з початку року - 1 мільйон 699 тисяч гривень.

Yuzhny_1.jpg — 95.79 Kб 

Автор фото - Віктор Красюк

Туристичні перспективи Южного

Департамент культури та туризму Одеської області зібрав інформацію про напрямки у сфері туризму Южного. Чиновники виділили 4 напрямки, які актуальні для міста:

1 - Відпочинок та оздоровлення. Цей пункт є візитною карткою Южного, адже саме на южненському березі, завдяки морському торговельному порту «Южний», а зараз Адміністрації портів, існує профілакторій «Портовик», основним напрямком якого є оздоровлення. А також два місцевих пляжі, на яких щорічно оздоровлюються відпочивальники з різних областей України.

IMG_8516.jpg — 50.51 Kб

2 – Туризм подій. Актуальною темою для Южного можуть стати численні події, яких 200 на рік. Це державні та місцеві свята, акції, народні гуляння, фестивалі. Організацією заходів займаються як у міському відділі культури, Палаці «Культури» ОПЗ, так і у міських навчальних закладах, а також до подій активно долучаються жителі міста та громадські організації.

menti_00035.jpg — 98.39 Kб

3 - Спортивний туризм. Є актуальною темою, адже саме в нашому місті існує один з кращих в Україні спортивний комплекс «Олімп», який побудував Одеський припортовий завод, з універсальним покриттям для спортивного майданчику, який трансформується для різних видів спорту. А головне, що в Южному відбуваються баскетбольні та волейбольні ігри у рамках всеукраїнського та європейських чемпіонатів. На ці ігри приїжджають вболівальники з Одеси та області та всієї України.

OIlimp.jpg — 90.90 Kб

basket_25.jpg — 79.38 Kб

4 - Діловий туризм. Підґрунтям для нього стали заходи, які привертають увагу до Южного, як до ділового центру Одещини. Протягом останніх трьох років у Южному відбуваються асоціації міст, інвестиційні форуми, приїжджають іноземні групи з ціллю вивчення економічних можливостей розвитку міста та його порто-промислового вузла.

Такі важливі для розвитку інвестиційного майбутнього заходи є вже зараз складовою життя міста. Але для того, щоб успішно розвивати місто в цих напрямках, треба вкладати гроші в інформаційну політику міста, відкриваючи нові, сучасні інформаційні сторінки про Южний, налагодити автосполучення із Одеською та Миколаївською областю, створити водне сполучення із Одесою та іншими містами області та розвивати рекреаційну складову міста. Всі ці напрямки вже давно підтримані, розглянуті та представлені на одній з сесій у 2002 році.

14 років тому на сесії Южненської міської ради була прийнята програма розвитку Южного центру розвитку туризму. Ініціатива надходила від КП Одеського обласного центру розвитку туризму, філіал якого був відкритий у Южному. Очолював філіал Володимир Киливник, якій є засновником ТОВ «ЮЦРТ» «Регіонекотур», компанії яка займається в Южному екскурсійними маршрутами по області І є виконавчим органом координаційного ради центру розвитку.

Turizm_2.jpg — 90.53 Kб

Володимир Киливник у своєму інтерв'ю розповів про те, що протягом 14 років, після того як він представив програму розвитку туризму, розроблено багато проектів та програм, спрямованих на розвиток туризму у регіоні.

Останнім напрямком проекту Южного центру розвитку туризму є «Новий шовковий шлях». Це новий інвестиційний проект, який за планами автора має привернути в Южний туристів з Китаю, розробивши для них спрощену візову процедуру. Також цей проект передбачає потік туристів з міст-побратимів Грузії, Туреччини, Білорусі, Кьорменда (Угорщина) та Димитровграду (Болгарія).

Turizm_1.jpg — 51.25 Kб

Мрією Володимира Кілівника – є Южний, як центр ділового туризму Одещини. Цей задум він втілює в життя разом із Юрієм Серьогіним, який є відомим архітектором, зробившим в Южному проекти: спортивний комплекс «Олімп» та готель «Еллада», а також компаніями Екоінвест та Будінвест. Також в Южному над проектом «марина» та іншими інвестиційними напрямками працює «Агенція розвитку міста Южного»

Основним проектом, над яким працює Южний зараз, є яхт-клуб з акваторією. Так звана «марина», яку презентували місту у 2015 році на одній з сесій міської ради. Розробником проекту став архітектор Юрій Серегін.

sessiyat00003.jpg — 37.10 Kб

На фото: архітектор Юрій Серьогін

"Ми пропонуємо зробити в місті Южному, нарешті , яхт - клуб з акваторією, розрахованою орієнтовно на 250 суден. Відповідно до цієї концепції, передбачається перетворити заболочені місце біля Сичавського ставку в прекрасне місце для відпочинку, забезпечивши його відповідною інфраструктурою, спорудами і так далі. Ресторани, готелі, елітне житло для тих, хто вкладе гроші у проект", - зазначив Юрій Серьогін.

sessiyat00001.jpg — 53.29 Kб

На фото: фрагмент візуалізації проекту "марина"

Як стало відомо, проект яхт-клубу "марина" має бути завершений у 2020 році, для цього ведуться перемовини з інвесторами та розробляються стратегія розвитку прибережної зони міста Южного. 

А поки Южний лишається центром відпочинку сімейних пар, які узнають про місто випадково. Централізованого доставлення туристів, сертифікованого житла, організації екскурсійних маршрутів ніхто не представляє. Проте саме Южний, як одне з найпривабливіших міст Одеської області, має претендувати на право центру туризму, адже для цього в місті є вся необхідна інфраструктура.

14284845_1171547732918538_2117576157_o.jpg — 96.16 Kб

На фото: Одеський припортовий завод

Враховуючи актуальні події пов'язані із припиненням виробництва на Одеському припортовому заводі та можливою його приватизацією, можна сміливо сказати про те, що саме розвиток рекреаційної зони та туристичної галузі - може дати місту новий віток у розвитку. 

 
 
Яндекс.Метрика